Περιγραφή του project:
Εάν η κατανάλωση ενέργειας συνεχιστεί με τους ίδιους ρυθμούς υπολογίζεται πως ως το 2020 οι μισές από τις ορυκτές πηγές καυσίμων του πλανήτη θα έχουν εξαντληθεί. Σε αυτό το περιβάλλον η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει υποβάλλει νομοθετική πρόταση προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος της διατήρησης ενέργειας σε ποσοστό 20% μέχρι το έτος 2020. Στο στρατηγικό έγγραφο 2020 της Ε.Ε. τονίζονται οι πρωτοβουλίες για τη διατήρηση/εξοικονόμηση ενέργειας.
Έρευνες όσον αφορά την κατανάλωση ενέργειας από την πλευρά των παιδιών στο σπίτι έχουν δείξει πως με το πέρασμα της ηλικίας αυξάνεται και η κατανάλωση ενέργειας (Fritzsche, 1981; Brounen et al. 2012). Σε μια έρευνα βρέθηκε πως η κατανάλωση ενέργειας στο σπίτι από τα παιδιά είναι μικρότερη σε σχέση με τους ενήλικες. Πρόσφατες έρευνες έχουν υπογραμμίσει τη σπουδαιότητα της παροχής ανατροφοδότησης στα παιδιά σχετικά με την αύξηση στην κατανάλωση ενέργειας από την ηλικία των 10 και πάνω και τη δημιουργία μιας κουλτούρας ενέργειας στο σπίτι. Οι Fell and Chiu (2013) στην έρευνά τους με γονείς στο σχολείο έχουν παρατηρήσει ότι τα παιδιά σε σχέση με τους γονείς λαβαίνουν σοβαρότερα υπόψη τους τις προειδοποιήσεις για την μη-αναγκαία κατανάλωση ενέργειας. Τέτοιες έρευνες δείχνουν ότι η πληροφόρηση των παιδιών για τη σωστή και αποτελεσματική χρήση της ενέργειας και η μεταφορά της γνώσης στους γονείς μέσω των παιδιών είναι κρίσιμη.
Το σχολικό πρόγραμμα παίζει ρόλο-κλειδί στην ανάπτυξη μιας κουλτούρας ενέργειας. Δεδομένης της αυξανόμενης σπατάλης των φυσικών πόρων, της αυξανόμενης περιβαλλοντικής μόλυνσης, του υψηλού κόστους παραγωγής ενέργειας και της κλιματικής αλλαγής εξαιτίας του φαινόμενου του θερμοκηπίου είναι προφανές πως θα πρέπει να αφιερωθεί παραπάνω χρόνος στο ωρολόγιο σχολικό πρόγραμμα γιαυτό το θέμα και να εξηγήσουμε στα παιδιά τη σημασία της ανανεώσιμης ενέργειας και των εφαρμογών της στον κόσμο. Εάν μπορέσουμε να δημιουργήσουμε μια συνείδηση εξοικονόμησης ενέργειας – φιλικής προς το περιβάλλον ανανεώσιμης χρήσης ενέργειας και εφαρμόσουμε αυτή τη γνώση στο σχολικό περιβάλλον θα είμαστε σε θέση να διαδώσουμε τη γνώση για τη διατήρηση της ενέργειας πρώτα στα μικρότερα σε ηλικία άτομα της κοινωνίας μας, τα παιδιά, μετά στις οικογένειες, σε άλλα σχολεία και σε ολόκληρη τη χώρα.
Στόχοι αυτού του project είναι:
- η συνειδητοποίηση της σπουδαιότητας της εξοικονόμησης ενέργειας και των περιβαλλοντικών προβλημάτων που δημιουργούνται ως αποτέλεσμα της διαδικασίας παραγωγής ενέργειας
- να ?πιστοποιηθεί? πως η γνώση στο σχολείο γίνεται πρακτική στην καθημερινότητα
- χρήση ποικίλων εκπαιδευτικών μεθόδων και τεχνικών για μόνιμη γνώση
- η ανακάλυψη διαφορετικών πρακτικών για την εξοικονόμηση ενέργειας από διαφορετικές χώρες
- η υιοθέτηση επιτυχημένων πρακτικών από το σχολείο κάθε χώρας.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Οι πρώτες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται έχουν να κάνουν με τις φόρμες παρατήρησης (observation forms), όπως καθορίστηκαν στη συνάντηση των εταίρων. Οι μαθητές των τάξεων Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄, ελέγχουν και μετρούν κατά πόσο η χρήση νερού και ηλεκτρισμού στο σχολείο και στο σπίτι βοηθάει στο στόχο της εξοικονόμησης ενέργειας. Οι φόρμες αυτές θα σταλούν και θα αναλυθούν από τους Πολωνούς εταίρους μας.
Παρακολούθηση εκπαιδευτικών videos για την εξοικονόμηση ενέργειας στο σπίτι και το σχολείο, συμμετοχή των μαθητών σε διαδικτυακά quizzes, παιχνίδια και ερωτηματολόγια.
Διεξάγεται ο διαγωνισμός λογότυπου (logo contest) για το σύμβολο, σχεδιασμένο από μαθητή, που θα εκπροσωπεί το πρόγραμμά μας, και γιαυτό υπάρχει στο σχολείο μας έκθεση με όλα τα λογότυπα των μαθητών.
Ήδη έχουμε δημιουργήσει το website του προγράμματος: save-energy1.webnode.com
Eπίσης το πρόγραμμά μας έχει δικό του ενεργό έργο στο etwinning με το όνομά του: Save Enery Save the World .
Υπάρχουν στο διαδίκτυο 2 προφίλ στο facebook με το όνομα του προγράμματός μας: Save Energy Save the World. Ένα ανοιχτό και μία κλειστή ομάδα για τους εκπαιδευτικούς.